jueves, 7 de mayo de 2015

El Petit Príncep

Hola!

Em fa especial il·lusió el post d'avui. El Petit Príncep. Una història que molts de vosaltres ja coneixeu i que de ben segur que us agrada. Jo em vaig llegir la història fa molt de temps (ni recordava que l'havia llegit), i fa un temps, al desembre quan vaig veure que feien el musical a Barcelona, vaig decidir tornar-lo a llegir. Aquest cop però ho vaig fer en veu alta per compartir-ho amb els altres, i el que ens va passar era que ens agradava tan i tan que amb un dia el vem tenir llegit. La història, els personatges, les il·lustracions ens van captivar.


El Petit Príncep és l'obra més coneguda d'Antoine De Saint-Exupéry. Publicat el 1943 a Nova York , és un conte poètic i filosòfic sota l'aparença d'un conte per a nens.
La història explica la trobada entre un nen i un aviador, els diàlegs que tenen fan replantejar la vida a l'adult. Cada capítol relata la trobada del petit príncep que queda parat del comportament absurd de les "persones grans".
En el llibre s'hi pot llegir una invitació de l'autor a "trobar el nen en si mateix", ja que "totes les persones han estat al principi nens. Però poques se'n recorden".

Al desembre del 2014, van estrenar el musical a Barcelona dirigit per l'Àngel Llàcer i en Manu Guix, i us puc dir que si no hi veu anar, us ho vàreu perdre. Jo no me'n vaig poder pas estar, a més, van fer tres pròrrogues i ho van allargar fins a l'abril.
Les cançons fetes i compostes expressament per aquest musical són un autèntica meravella, us animo a si trobeu el CD a comprar-lo, perquè jo a la meva edat encara no sóc capaç de deixar-lo d'escoltar. I direu, "però si és per nens", doncs no! És per tothom i a mi em té ben fascinada.



El viatge que fa el Petit Príncep comença perquè vol conèixer el que hi ha fora del seu planeta, a part, està cansat d'una rosa molt antipàtica que viu allà amb ell, i que no para mai de queixar-se pel vent, la la pluja, per si algu se la menja (un personatge molt divertit)



El viatge del Petit Príncep, va des de l'asteroide del rei, que és el que "regne per damunt de...". 


Seguidament el viatge continua per el vanitós, que no deixa de saludar als seus admiradors, i on ell és el més guapo de tot el planeta i el que té més de tot, és el millor de tots, etc.
"- Què vol dir admirar? 
- Vol dir que reconeixes que sóc molt ben plantat, que vaig molt ben vestit, que sóc jove, guapo i ric! que no tinc enemics, que sóc el més divertit, que sóc el més intel·ligent..."


El tercer astre que visita el bevedor, que "beu per oblidar que té vergonya de beure"


El quart visita l'home ocupat de coses serioses, un home que no para mai de de comptar, perquè per adults l'única cosa interessant són els números i la resta és tot vanal.


El cinquè són els encenedors de fanals, que només s'ocupa del que li passa a l'altra gent, i s'oblida a sí mateix.


El sisè és el geògraf, que vol donar a conèixer el món però ell no vol sortir a aventurar-se a moure's per el seu asteroide. 
"Sóc geògraf però no sóc explorador, jo compto el que és més important, no puc perdre el temps anant i avall, em quedo aquí tancat prenent nota al meu despatx"


El setè i últim planeta que visita és la terra i és el major planeta que visita i que té "dos mil milions de persones grans". En aquest planeta és el que fa més descobriments i és on veiem les frases que donen a conèixer aquest llibre tan i tan especial.


"No es veu bé més que amb el cor; allò essencial és invisible per als ulls"

"Ets responsable per sempre d'allò que has domesticat"

"És el temps que has perdut per a la teva roda, que fa la teva rosa tan important"

La veritat, és que tenia pensat com sempre, plantejar moltes activitats que es poden fer amb el llibre, però la veritat és que hi ha tanta diversitat de coses que es poden treballar!!

Per començar es pot treballar l'astronomia, els planetes, les estrelles, astres, la distància, la grandària d'aquests, els colors, les característiques que els fan especials i importants.

Es poden treballar els valors, com tractar a la gent, les coses que importen, el respecte a l'altre gent. També un dels valors que jo trobo potser que a mi em va com l'anell al dit és el de "el més important no és el resultat sinó el procés"

Es pot tractar també la diversitat cultural (sobretot amb el capítol de la guineu), on aprenen que encara que siguin diferents poden ser bons amics.

Les arts evidentment també tenen un paper molt important, des de les plàstiques per fer una rèplica dels planetes, dels arbres, dels personatges, fins a les arts escèniques, on es pot representar la història per capítols, sencera, o fins i tot les cançons! Per cert una cosa que jo considero molt important UN NEN/A NO DIBUIXA MAI MALAMENT!

Penso també que podríem treballar la descoberta de l'entorn, com fa el Petit Príncep que descobreix tot el que té el seu voltant, i després de conèixa-ho valora si li agrada més o menys, però mai no diu aquesta cosa no m'agrada, per tant també es pot treballar els prejudicis que actualment això està molt bé.

Ja per acabar el post d'avui, us deixo algunes de les fotos del musical que van compartir del Petit Príncep perquè nosaltres no en podiem tirar, per això són tan i tan estupendes!

Ara som-hi!




No hay comentarios:

Publicar un comentario