domingo, 17 de mayo de 2015

El monstre de colors

Hola!!

Avui, EL MONSTRE DE COLORS de l'Anna Llenas! Un conte que m'encanta, és un dels meus preferits i un dels primers que em vaig comprar quan vaig decidir començar la carrera de mestra. Un conte que encanta a les nenes i nens per els colors que té, els dibuixos tan divertits, la sensació de volum que dóna el conte en general, etc. Així que ja sabeu de què parlem avui. Un conte fascinant!

 


Aquest petit monstre del conte, és d'aquells que et roben el cor només veure'l, enamora més ràpid que una piruleta a una criatura. El resum: "El monstre de colors no sap què li passa. S'ha fet un garbuix d'emocions i ara li toca desfer l'embolic. Sabrà posar en ordre l'alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la calma?" 
En el meu cas totes les vegades que l'he explicat hem acabat parlant de les emocions, els colors, les pors que fan els monstres negres que venen quan somiem, i mil històries més que surten en aquestes petites ments meravelloses. Jo en aquest cas no vaig fer cap activitat perquè en vaig tenir suficient explicant el conte, però hi ha idees més que precioses per fer amb tots els nens i nenes d'una aula. Anem a veure'n algunes? Som-hi!


Les corones estan molt bé, és una activitat divertida perquè a tots els agrada anar amb corona, però tractant-se de sentiments i emocions, no creieu que les hauríem de tenir en compte sempre? Està bé tenir un racó de les emocions, però no podem dedicar-hi només 5 minuts al dia, sinó que les emocions formen part de l'aprenentatge. Tot i així, són moníssimes! 




A mi no m'agraden gaire, per no dir gens les fitxes, però aquests "monstruitos" em tenen el cor robat i cada vegada que els miro em treuen un bon somriure. Són divertits, oi?



El llibre pop-ap no l'he vist, però té la pinta de ser igual de preciós, o encara millor, amb el petit monstre que ens saluda cada cop que obrim la pàgina. Preciós, oi?


El garbuix no necessàriament ha de ser amb fils, ja que quan estem amb criaturetes ben petites, els fils són una mica complicats, així que també ho podem fer amb aquests cercles, i continua sent una activitat ben divertida i plena de colors. Qui no s'anima així a endreçar els colors?


I finalment aquest mostre tan i tan graciós que el tenim en un bon garbuix de colors, sentiments, emocions, i no sabem què li passa, i amb uns pots (que poden ser fins i tot els de les espècies com els de la foto), podem fer endreça d'aquests sentiments i emocions que tenim i que no sabem com ordenar-los. Ara si que podem saber què ens passa!

Així que us deixo un vídeo molt curtet molt curtet per qui no conegui el conte i se'n pugui fer una lleugera idea i se'n pugui enamorar tan com nosaltraltres. Així què, us animeu a fer coses amb el monstre?


Avui cap de les imatges que he penjat és meva, totes són del buscador d'imatges així ja sabeu, si teniu alguna idea per compartir!...

No hay comentarios:

Publicar un comentario