martes, 28 de abril de 2015

La lògico-matemàtica

Hola!!

Bé, després de tan "coloridu" de l'entrada dels colors, avui porto activitats de lògico-matemàtica que podem fer amb els més menuts. Us agraden les matemàtiques? A mi no m'agradaven gens, però ara m'agrada tan fer-les amb les mini personetes que ens enamoren! 
Molta gent creu que són avorrides, però això és perquè encara no han trobat la manera de fer-les, la manera que els entusiasme practicar-les. Ho provem amb aquestes activitats tan fantàstiques?


Les matemàtiques no són només números, són lògiques, són divertides, emocionants, cooperatives (tot i que a vegades són competitives (tot i que a vegades ho odiem, si més no jo).
Avui em sap greu, però no us puc portar llibres sobre números, no en sé cap, a veure si algú s'anima i en comparteix amb tots nosaltres. 
El que si que hi ha són un munt d'activitats:
  • Seqüències temporals (recordeu que quan són petitons/es les seqüències han de ser molt curtetes, perquè sinó es perden, de 2-3 peces, i a mida que es van fent grans les seqüències cada cop poden ser més llargues)
  • Blocs lògics: aaaai els blocs com m'encanten! Hi ha taaaaantes activitats que es poden fer amb aquests, per colors, formes, mesures, agrupacions i fins i tot les que les més petites i petits s'inventen. Quines s'han inventat els vostres alumnes?
  • Mesures (amb els dits, mans, braços, peus, ho mesurem amb tot!)
  • Reconeixements
  • Discriminació visual
El que si que us ensenyo són algunes de les activitats que nosalters hem provat, i que us recomano perquè són molt divertides. Som-hi!












Les imatges com podeu veure no són meves sinó que són extretes d'internet, perquè quan fem les activitats no estic amb la càmera, tot i que hi penso eh, però hi ha coses molt més importants que tot això! I mentre les fotos hi siguin per internet, no ens quedarem sense idees!
Quines activitats feu servir vosaltres per treballar la lògico-matemàtica!?

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada