lunes, 26 de diciembre de 2016

Pilotes


Bona tarda!

Feia molts dies que no passava per aquí, però tranquils, que ja he tornat! I sí, torno amb un material que hem fet a classe. Vàrem anar a veure una exposició al Museu de l'Art de la Pell de Vic, una exposició que es diu "Permeabilitats", per més informació aquí i a partir d'aquí se'ns va proposar treballar una proposta educativa per educació infantil. La proposta que us ensenyo avui és la de les pilotes.
Hi havia una obra d'art de Jordi Lafon que eren bastons reutilitzats per un senyor gran, i a partir d'aquí se'ns va proposar fer pilotes de diferents tipus, estils, materials, mides, i això és el que en va sortir:


Coincidint amb la creació de les pilotes a la classe de didàctica de la matemàtica hem estat treballant activitats i propostes per fer, i una d'exemplar va ser treballar amb pilotes, com una panera del tresors però tot amb pilotes.

Que què treballem amb les pilotes a l'àrea de matemàtica?

Objectius:
  • Experimentar amb la forma geomètrica (esfera)
  • Experimentar les diferents mides i pesos de les esferes.
  • Experimentar les diferents qualitats de les esferes. 
Bloc i continguts matemàtics:
  • Forma geomètrica: esfera (geometria)
  • Mides: gran i petit (mesura)
  • Pesos: pesa molt, poc, més, menys (mesura)
  • Qualitats: de fusta, plàstic, metall, roba, bota o no bota, tova i dura (lògica: qualitats sensorials)
Així que aquests dies he començat a buscar per tot arreu i a fer les que no trobava i que pensava que podien ser interessants. Fer la proposta educativa en l'assignatura de didàctica artística em va aportar moltes idees que vaig dur a terme perquè vaig pensar que eren bones opcions, així que en vaig fent d'aquestes com per exemple:


La de roba és la meva, però les altres són de companyes de classe que també es mereixen el seu mèrit.

Així que jo he començat a fer la caixeta de pilotes perquè algun dia d'aquests la posaré a prova amb el meu petit nevot, per posar a la pràctica tot el que fem a classe. Us mostro la caixeta que tinc:
 
Podem veure:
  • Bola de Nadal
  • Esfera de plàstic dur
  • Esfera de plàstic tou
  • Cascabell
  • Pom-pom
  • Les pilotes que abans us he ensenyat (la de gomes, la de roba i la dels pom-poms)
  • Esfera que fa llum quan la botem 
Aquí no es veuen però també hi ha la de fusta, la d'alumini, i evidentment totes les que no he fet però que aniré fent poc a poc. Com molts dels projectes que vaig fent, no tenen fi, sempre es van sumant cosetes i petits detalls de milloren. 
 
Amb tot això què us vull dir? Doncs que amb una senzilla joguina, LA PILOTA, es pot treballar la didàctica artística, les matemàtiques, el llenguatge, el treball en equip (la cooperació), etc. Així que ja ho sabeu, tots a fer pilotes!

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada