viernes, 22 de enero de 2016

Peces per la taula de llum

Bon dia!

Fa molt de temps que no tinc temps per fer una entrada i és que no us trobeu que us falten hores al rellotge? Jo crec que si el rellotge tingués unes 30h encara me'n faltarien algunes. Vaig una mica desbordada de feina, però intentaré no tenir-ho tan abandonat tot i que si em seguiu per la pàgina de facebook allà anem compartint cosetes.

I és que a vegades que tinc 5 minutets per posar-m'hi, però llavors em sento col·lapsada i no tinc idees, tot i que no en vaig pas faltada però em bloquejo i em quedo en blanc, així que si tens alguna suggerència o petició d'alguna cosa només cal que ho diguis i ho farem!

Avui he vist que encara no havia compartit les peces que vem fer per la taula de llum i que van quedar molt boniques, així que avui us comparteixo això! Som-hi?


Aquesta activitat és perfecte per fer-la amb els petits i petites de casa o fins i tot els de l'escola, ja que és una activitat que poden fer ells amb ajuda nostra, però que llavors quan vegin el resultat estaran contents perquè serà obra seva, així que us animo a provar-ho. Ah això sí! Hem de tenir en compte la cola amb els nens i nenes, només es pot barrejar amb els escuradents,així que vigileu!

Bé doncs, aquestes peces són molt senzilles de fer així que qui s'anima a intentar-ho?

Què necessitem?


- Papers de diari
- Motlles d'aquells per fer bombons, tot i que hem de tenir clar que ja no el tornarem a fer servir, jo tinc aquest parell que ja només els utilitzo per fer manualitats.
- Cola blanca
- Colorant alimentari (és el que vaig utilitzar jo, però suposo que amb qualsevol altre també serviria, aquest va molt bé per barrejar)
- Escuradents per barrejar la cola amb el colorant.
- Llima o paper de vidre per llimar les peces
- Paciència, molta paciència!

Com ho fem?




1- Posem protecció (paper de diari) a l'espai on anem a treballar perquè no ens quedin taques que seran impossibles de treure!

2- Posem la cola blanca en els foradets en posem tanta com vulguem, depèn de si volem les peces grans o més petitones.

3- Posem el colorant alimentari, penseu que amb la cola blanca el color queda més clar quan està líquid, però quan s'asseca la cola es torna transperent i això fa que el color enfosqueixi, així que ULL! amb el colorant! Podem barrejar colors, fer-ne de petits o grans, IMAGINACIÓ!

4- Agafem els escuradents jo n'he fet servir 4 perquè els he agrupat per colors, però si en voleu utilitzar només un, cadascú amb el seu criteri!

5- Per anar acabant ho deixem sobre el radiador o algun lloc calent i PACIÈNCIA!, moltíssima! A mi em va tardar dues setmanetes ben bones a assecar-se per complet i això que encara feia molt bon temps, així que KEEP CALM!


Per cert! Intenteu rebentar totes les bombolletes que us puguin quedar al principi sinó queden a la peça i queda molt estrany!

Després de dies i dies d'assecar-se aquest és el resultat de les peces!


Us recomano que llimeu les peces un cop les desmotllet, evitaran pupes vàries. Jo com que de moment no les he utilitzat amb els nens encara estan sense llimar, però d'aquí poc ho faré.

Jo ho he provat amb les taules de llum i queda molt bé, amb les que són casolanes com que la llum no és tant potent potser no es pot veure tant la llum a través de les peces, però les que són de compra es veu molt bé. Jo estic contenta per el resultat que m'ha donat tant amb la taula casolana com amb la de compra. Així que ja t'hi pots posar! Som-hi!






No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada